Beremosi Tanpa Kontroversi

Slot Azalea: ‘Kalau Bukan Aku’

Menyusuli “Duri Di Hati”, sebuah lagi drama berjudul “Kalau Bukan Aku” mengisi slot Azalea mulai 25 April 2013 yang lalu, dibintangi oleh Erry Putra, Syatilla Melvin, Azuan Mazlan, Ziela Jalil, Zaidi Omar, Mak Wan, Sura Sojangi, Zalfie dan ramai lagi. Drama siri 17 episod yang diterbitkan oleh Global Station Sdn. Bhd. ini diarahkan oleh Emi Suffian Abd Sabhe manakala skripnya ditulis oleh Rozie Rashid dan Hairani Indah.



“Kalau Bukan Aku” berkisar tentang Umar, seorang pemuda yang mempunyai penyakit autisme dan haknya sebagai anak telah dinafikan oleh kedua-dua ibu bapanya, Tuan Raqim (Zaidi Omar) dan Puan Zalia (Ziela Jalil). Ibu bapa Umar juga telah mengarahkan pembantu rumahnya, Cik Nomi (Mak Wan) mencari calon isteri buat Umar kerana tidak mahu lagi menjaganya.

Kemudian Cik Nomi pulang ke kampung dan bertemu Nurin (Syatilla Melvin), dengan hajat untuk jadikan wanita itu sebagai calon isteri Umar. Cik Nomi mula menceritakan kisah majikannya yang mahukan calon isteri untuk anaknya yang baru kemalangan dan mengalami trauma kepada Nurin. Cik Nomi yakin dengan status Nurin yang kini seorang janda dan sering diganggu oleh Along kerana hutang bekas suaminya Sham (Zalfie), pasti mudah baginya untuk memujuk Nurin berkahwin dengan Umar. Demi tidak diganggu lagi oleh Along serta melangsaikan hutang Sham, Nurin akur menjadi isteri Umar.

Setelah selamat diijab kabulkan, barulah Nurin sedar bahawa suaminya seorang autisme. Nurin terkejut dan merasakan dirinya tertipu. Namun lama kelamaan Nurin mula muhasabah dirinya dan menganggap apa yang terjadi adalah suratan yang sudah tertulis buat dirinya. Nurin meminta maaf daripada Umar dan mula menjaga suaminya. Sesungguhnya ia merupakan satu cabaran buat Nurin. Umar sering menunjukkan sayangnya terhadap Nurin dan itu menguatkan lagi semangat dan kesabaran Nurin untuk menempuh liku-liku kehidupan.

Hari demi hari, Umar dan Nurin mula menikmati kebahagiaan bersama. Akan tetapi, kebahagiaan itu mula dicemburui oleh bakal adik ipar Umar, Eddie (Azuan Mazlan). Eddie yang terpesona dengan kecantikan Nurin sejak kali pertama melihatnya, cuba merapatkan diri dengan Nurin. Namun, Nurin sering menjauhkan dirinya dari Eddie.

Ketika Umar diserang demam panas, hanya Nurin yang menjaganya dan pada saat itu tiada sesiapa di rumah. Eddie yang kebetulan datang ke rumah mereka telah mengambil kesempatan memperkosa Nurin. Sejak peristiwa itu, Nurin trauma dan sering menangis. Umar sedar akan perubahan Nurin dan dia sering menceriakan isterinya. Nurin bersyukur dan gembira kerana Umar begitu sayang akan dirinya.

Suatu pagi, Nurin mengalami sakit kepala dan sering muntah-muntah. Apabila bertemu doktor, Nurin disahkan mengandung dan dia mula panik sama ada kandungannya itu anak Umar atau Eddie. Sementara itu, berita mengenai kehamilan Nurin itu turut diketahui oleh Eddie. Selepas itu, Eddie terus membuat rancangan jahatnya untuk mendedahkan apa yang telah berlaku di antara dia dan Nurin serta kemungkinan anak yang dikandung itu adalah anaknya. Apakah yang akan berlaku selepas itu? Anak siapakah yang dikandung oleh Nurin? Mampukah rumahtangga Umar dan Nurin bertahan hingga ke akhirnya?

Ingin mengetahui apakah yang berlaku seterusnya? Jangan lupa saksikan KALAU BUKAN AKU setiap hari Isnin hingga Khamis jam 4.00 petang di TV3!



Gosip Label Aishah Aziz Gosip Yuna

Wordpress Themes - Photography WordPress Themes - Newspaper & Magazine WordPress Themes